Виступ переможця «Голосу країни», духовність та Instagram, – як на Волині відбувався фестиваль православної молоді (ФОТО)

Показати всі

Виступ переможця «Голосу країни», духовність та Instagram, – як на Волині відбувався фестиваль православної молоді (ФОТО)

Літній відпочинок православної молоді, який відбувається, першою чергою, із духовною користю та з метою духовного зростання молодих вірян є одним із важливих напрямків молодіжного служіння в Українській Православній Церкві.

У Волинській єпархії УПЦ вже доброю традицією стало проведення молодіжного православного фестивалю «Фавор». Отож, і цього ріку, з благословення єпископа Волинського і Луцького Нафанаїла, цей фестиваль проходив з 15 по 20 липня. Він відбувся вже восьмий рік поспіль і, традиційно, пройшов у формі таборування православної молоді на березі озера Тросне, що поблизу села Карасин Маневицького району.

Мальовничі поліські краєвиди та узбережжя озера однозначно сприяють гарному відпочинку, але найголовнішою складовою фестивалю «Фавор» є, звісно, духовна.

Сама програма фестивалю «Фавор» є доволі насиченою – молитва, участь у богослужіннях, нічні ватри після вечірніх молитов, і, звісно, нові знайомства та спілкування молодих людей зі священиками та поміж собою.

До участі у таборуванні зголошуються хлопці та дівчата віком від 15 до 35 років, і цього року на узбережжя озера Тросне з’їхалися більше ста юнаків та дівчат.

Кожного року «Фавор» присвячений певній актуальній для молоді темі.

«Християнство в час сучасних інформаційних технологій» – саме такою була тема цьогорічного фестивалю. Саме її обговорювали упродовж тижня із молодими людьми священники Волинської єпархії, які трудяться на ниві молодіжного служіння, а також запрошені гості.

Як і годиться, відпочинок православної молоді розпочався із Молебню перед початком усілякої доброї справи, який відслужив настоятель Свято-Андріївського храму села Струмівка Луцького району протоієрей Степан Ярема. Священик привітав молодь та їх духовних наставників із початком фестивалю та побажав плідного і духовно насиченого відпочинку.

Після облаштування табору, молоді люди ознайомилися із програмою фестивалю. Її цікавою особливістю було те, що «фаворівці» щодня упродовж 20 хвилин читали Євангеліє, записували ключові вірші, та обговорювали прочитане зі священиками. Також вони мали визначити тему, яку вони б хотіли обговорити із духівниками.

Щодо головної теми цьогорічного «Фавору», то як розповів спікер фестивалю і клірик Свято-Хрестовоздвиженського храму селища Колки протоієрей Михаїл Анісімов, її було обрано не випадково.

«Вона стосується тих викликів, які ставить сучасний світ перед молоддю. Зокрема, хочеться навчити православних молодих людей впевнено давати відповідь на непрості, і часом провокативні запитання, які може поставити, до прикладу атеїст. Нашу тему ми почнемо із обговорення Четвероєвангелія, щоб показати як можна довести таким людям історичну достовірність Євангелія та історичну достовірність самого Христа, адже, на жаль є й люди, які це заперечують», – розповів отець Михаїл.

Але перш ніж перейти до обговорення цієї духовної теми, молоді люди мали можливість дещо розважитися та ближче познайомитися поміж собою. Так, вони поділилися на 5 загонів, при чому кожен із них обрав своїм «символом» певну тварину. Таким чином, з’явилися загони «Лінивці», «Леопард», «Панда», «Ведмедик» та «Сови». І вже під час нічної ватри після вечірніх молитов відбулося відкриття цьогорічного фестивалю «Фавор». Величезне багаття розпалив настоятель Свято-Димитрівського храму села Вишнів Ківерцівського району священник Павло Чамахуд, після чого відбулося представлення загонів. Кожен з них мав по-своєму відтворити звуки обраних «тварин-символів», а також, при бажанні заспівати пісню, або представити сценку.

Ще молоді люди залюбки співали, при чому окрім відомих пісенних композицій, на зразок «Воїнів світла», лунали і нашвидкоруч укладені авторські пісні – а саме загін «Леопард» проспівав коротку композицію «Молодий леопард».

Зрозуміло, що найочікуванішим моментом першого дня фестивалю «Фавор» була духовна бесіда зі священиками, в ході якої молоді люди мали можливість поговорити із душпастирями у неформальній атмосфері та поставити свої запитання.

Спочатку вони переглянули уривок із фільму, де священнослужитель та детектив під час своєрідного судового засідання доводили скептику історичність Христа-Спасителя та достовірність Євангелія. Вони, до прикладу, зазначили, що на користь цього свідчить не лише той факт, що наше літочислення розпочинається від Різдва Христового, але й те, що про життя Господа нашого Ісуса Христа розповідають чотири Євангелісти, кожен з яких має свої особливості розповіді. А це, своєю чергою, свідчить не про «історичну недостовірність», а навпаки – про відсутність нібито «змови», адже  в такому випадку усі б автори Євангелій писали абсолютно однаково. При чому про Ісуса Христа, свідчать і нехристиянські античні та іудейські історики І століття.

«І коли вам не дуже обізнана людина просто скаже: «от я не вірю і все», то ви можете оперувати цими фактами», – порадив молоді спікер фестивалю протоієрей Михаїл Анісімов.

Доволі цікавою темою була і проблема сучасного атеїзму. «А Господа Христа святіть у серцях ваших, і завжди готовими будьте дати відповідь кожну хто в вас запитає, про наше уповання, з лагідністю та страхом», –   закликає християн апостол Петро. Але православний християнин повинен не лише бути готовим до полеміки, але й показувати невіруючим Христа самим своїм життям.

Отже, як наголосили священики – духівники фестивалю, однією з причин атеїзму, крім невір’я, є й невідповідність життя окремих християн сповідуваним ідеалам. Отож, над цим варто замислитися кожному вірянину. Разом із тим вони закликали молодь бути свідомими сповідниками своєї Православної віри, постійно дізнаватися про неї щось нове і корисне, цікавитися й розвитком наукової думки.

Таким чином, якщо ці знання будуть поєднані із твердим і міцним благочестям, у дорослому житті, до прикладу під час навчання у виші чи на роботі, жоден невіруючий одноліток, навіть начитаний, не зможе звернути молодого православного зі шляху спасіння у лоні Святої Православної Церкви, від віри у Христа-Спасителя. Навпаки, може відбутися як раз зворотнє.

Доволі цікавими були і запитання, які ставили священикам молоді люди – від того, як довести невіруючим правоту Священного Писання до того як співвідносити із Християнством так звану теорію еволюції та заперечити її положення, що суперечать Біблії.

Таким чином, перший день цьогорічного фестивалю «Фавор» відбувся плідно і насичено, що дало гарний «старт» усьому тижню.

Другий день був також насиченим та плідним. Розпочався він, як і годиться, з ранішніх молитов. Після чого молоді люди мали можливість відпочити, пограти у спортивні ігри та почитати Євангеліє.

Між іншим, любителі футболу провели цього дня футбольний турнір між загонами, а поціновувачі відпочинку із вудкою мали можливість позмагатися між собою у рибальстві.

«Не впивайтеся вином, бо в ньому є блуд, натомість наповняйтеся Духом», – таку, зокрема, пораду дав вірним святий апостол Павло. Отож, духівник фестивалю протоієрей Степан Ярема, який є головою Волинського православного братства тверезості ім. св. праведного Іоанна Кронштадського прочитав молодим людям цікаву лекцію про те як не стати жертвою недуги пияцтва. Зокрема, як наголосив священик, людина не повинна піддаватися впливу оточення, а думати самостійно та прислуховуватися до корисних порад, а не до примх оточуючих та психологічного впливу, на кшталт «все буде добре, не переживай». До слова, на початку лекції отець Степан запропонував охочим скласти психологічний портрет людини по фотографії.

Цього дня гостем фестивалю став намісник Свято-Хрестовоздвиженського монастиря, що у селі Старий Чарторийськ архімандрит Володимир (Гапонюк).

«Теорія і практика спасіння» – такою була тема розмови душпастиря із молоддю. Отець Володимир наголосив, що якщо мова йде про спасіння, то в центрі життя православного християнина та його дороговказом має бути сам Христос-Спаситель.

«Якщо цього не буде, то ні молитва, ні піст, ні поклони, ні добрі справи не матимуть ніякого значення», – наголосив батюшка. Він також навів приклад книжників та фарисеїв, які формально виконуючи старозавітній закон Божий, не мали у собі духу Божого, чому і не впізнали Месію, коли Він прийшов.

Молоді люди також поставили архімандриту Володимиру свої запитання стосовно різних аспектів духовного життя.

Наприкінці дня, після вечірніх молитов, хлопці та дівчата могли просто поспілкуватися зі священиками та між собою.

Гарний настрій їм подарував неодноразовий учасник «Фавору» колківчанин Володимир Луговий, який вже працює вчителем музики. Він виконав під гітару цілу низку ліричних композицій, серед яких були і його авторські пісні.

А мешканець селища Торчин Віталій Радчук розповів про свій досвід велосипедних подорожей, зокрема і про здійснені саме, таким чином, прощі до найбільшої святині історичної Волині — Свято-Успенської Почаївської Лаври.

Насамкінець, вже на початку ночі, ті кому ще не хотілося спати, переглянули дотепну вітчизняну українську комедію «Інфоголік», яка показує негативний вплив надмірної кількості новин та інформації на сімейні стосунки молодої пари.

17 липня, на третій день православного молодіжного фестивалю «Фавор-2019» у таборі на мальовничому березі озера Тросне відбулися два мистецькі майстер-класи – з іконопису та кераміки.

«Богослів’ям у фарбах» називають православну ікону. Про особливості цього незвичайного і надзвичайно духоносного мистецтва молодим людям розповіла художниця та іконописець Ірина Дацюк. Вона наголосила на тому, що ікона відрізняється від живописної картини тим, що її пишуть у відповідності з встановленими канонами, при чому кожен елемент та кожна тональність фарби мають певний символічний зміст.

«Також для того, щоби писати ікону треба жити надзвичайно праведним та духовним життям. Тому справді майстерними іконописцями завжди були ченці, а з мирян – дійсно благочестиві люди», – розповіла Ірина Дацюк.

Крім того, вона повідомила кілька нюансів православного іконопису. Зокрема, іконописне зображення святого має містити вказівку на його подвиги, або на його мученицьку смерть. Саме тому, до прикладу, святу великомученицю Варвару зображають із мечем, адже вона прийняла мученицьку смерть від меча, а святу рівноапостольну княгиню Ольгу зображають на іконах молодою, тому що саме у молодому віці вона прийняла християнство. Що ж до, власне, майстер-класу, то Ірина Дацюк запропонувала його учасникам намалювати на папері та вирізати зображення ангела.

Тонкощі мистецтва кераміки «фаворівцям» відкрив гончар Анатолій Філозоф. Під його керівництвом молоді люди мали можливість виліпити з глини різноманітні фігурки. Серед них були монети-обереги із зображенням хреста-гербу Волині, хрестики, фігурки дельфіна та навіть футбольний м’яч.

Про небезпеку тоталітарних сект розповів, під час тематичної лекції, настоятель Свято-Хрестовоздвиженського храму селища Колки протоієрей Олександр Білінський.

Він, на реальному життєвому прикладі, розповів про те, що небезпеку можуть становити не лише окультні та псевдорелігійні секти, але й різноманітні курси-тренінги з духовного вдосконалення та навчання успіху в житті, якщо вони відбуваються шляхом маніпулювання  свідомістю слухачів.

Ввечері, напередодні дня пам’яті святого преподобного Сергія Радонезького, у таборі було відслужено вечірнє богослужіння.  Велику Вечірню і Утреню з полієлеєм звершив настоятель Свято-Димитрівського храму села Вишнів Ківерцівського благочиння священик Павло Чамахуд. Багато молоді цього вечора, готуючись до Причастя Святих Христових Таїн, приступили до Таїнства Сповіді.

«Мудрість пісні», – такою була тема вечірньої ватри цього дня. Спікер фестивалю протоієрей Михаїл Анісімов запропонував до обговорення відому композицію гурту «Один в каное» «Ікони (Шістдесятникам)».

Душпастир наголосив, що подвиг тих, хто в часи радянської влади боровся за Україну, за українську національну ідею справді був неперевершеним. Разом із тим, згадуючи їх жертовність, православний християнин має пам’ятати, що на першому місці у його житті має бути Бог. А відтак, справді віруюча людина буде і справжнім патріотом, у доброму значенні цього слова, навіть націоналістом, адже дієво любитиме свою рідну землю, свою рідну мову, свого ближнього. І ця любов проявлятиметься не у гаслах, а в реальних справах.

І, звісно, юнаки та дівчата просто відпочивали та спілкувалися поміж собою та зі священиками.

Головною складовою православного духовного життя є єднання зі Спасителем у Таїнстві Євхаристії. В часі Божественної Літургії благодаттю і силою Святого Духа хліб і вино стають істинними Тілом і Кров’ю Господа нашого Іісуса Христа та даруються вірним для причастя. Таким чином, причащаючись Святих Христових Таїн, християнин поєднується з Христом та отримує заповіт вічного життя. Тому головною складовою православного молодіжного фестивалю «Фавор» в усі роки його проведення є звершення Божественної Літургії, за якою «фаворівці» приступають до Таїнства Причастя.

Отож, 18 липня, в день пам’яті святого преподобного Сергія Радонезького, у таборі на узбережжі озера Тросне була відслужена Божественна Літургія. Її очолив завідуючий канцелярією Волинської єпархії УПЦ архімандрит Паїсій (Хомич), йому співслужили настоятель Свято-Петропавлівського храму села Карпилівка Ківерцівського благочиння протоієрей Олександр Шинкарук та ієродиякон Роман (Тюканько). Окрасою богослужіння став спів хору священиків та молодіжного хору, який буквально за попередній день був сформованих з самих «фаворівців». При чому керівником хору була, на відміну відпопередній років, не досвічена матушка-регент, а вихованка Кременецького духовного училища Анастасія Яцушек.

Цього дня майже усі молоді учасники фестивалю причастилися Святих Христових Таїн.

Після Літургії архімандрит Паїсій (Хомич) переказав усім присутнім благословення і вітання від єпископа Волинського і Луцького Нафанаїла, а також звернувся до «фаворівців» зі словом проповіді. Отець Паїсій наголосив на тому, що дбати про спасіння своєї безсмертної душі варто з юних років, отож дуже позитивним є той факт, що молоді люди бажають жити церковним життям.

«Господь кличе нас до себе. Але Його голос чують лише ті, хто усвідомлює свою гріховність і бажають очищення, ті хто намагається боротися зі своїми страстями і не грішити. А для того, щоб віруюча людина мала можливість очиститися від гріхів і спасатися, Господь встановив Таїнства Сповіді і Причастя. Багато молодих людей відкладають питання спасіння своєї душі і свого покаяння на вже пізніший час, мовляв, покаюся вже в 40-50 років. Але ж ніхто не знає чи вдасться дожити до цього віку. Преподобний Паїсій Святогорець говорить: трудися поки ти молодий, бо в старості буде все по іншому. І Святі Отці у своїх творіннях наголошують, що дбати про своє спасіння і трудитися для цього слід змолоду. Отож, не слід лінуватися читати ранішні та вечірні молитви, ходити до храму. І якомога частіше слід причащатися Святих Христових Таїн», – сказав отець Паїсій.

Після Літургії архімандрит Паїсій та ієродиякон Роман зробили спільне фото зі священиками та молодими людьми, які є учасниками фестивалю «Фавор».

Сам цей день був проведений доволі цікаво. Молоді люди зазвичай полюбляють активний відпочинок, особливо коли він дозволяє «отримати порцію адреналіну».

Таку можливість «фаворівцям» надав, разом зі своїми помічниками, майстер спорту зі спортивного туризму Петро Гаврилюк. Поділившись на сім команд хлопці та дівчата спробували себе у вмінні долати перешкоди, переходячи по тонкому стовбурі дерева через уявну яму, лазити  канатом за допомогою спеціального спорядження, а також перейти через уявне «болото» ступаючи по пеньочках.

Також бажаючі могли взяти участь в ігровому квесті, який організувала Оксана Горбова, зокрема погравши в інтелектуальні та настільні ігри.

Грали й у спортивні ігри. Між іншим, команда четвертого загону перемогла у футбольному матчі команду священників.

“Родзинкою” цього дня стало те, що гостем фестивалю був переможець конкурсу “Голос країни” 2017 року священик УПЦ протоієрей Олександр Клименко. Він, зокрема, поспілкувався із молоддю на доволі цікаву тему – хто нині може бути “голосом Православної Церкви”. На думку священника цим голосом Церкви у теперішній час може і навіть мусить бути саме православна молодь. При цьому отець Олександр наголосив, що для цього варто використовувати і сучасні інформаційні технології.

“Ви ж робите пости в Іnstagram, Facebook, тощо. То напишіть при нагоді і про щось духовне. Ваше враження від богослужіння, якійсь інші подібні речі. Пишіть пости на духовні теми, і це теж буде вашим свідченням про Церкву, про Православ’я”, – зауважив отець Олександр Клименко.

Він також виконав дві пісенні композиції – пісню Б. Гребєнщикова “Город золотой”, та духовну пісню “Помолися із ченцем”. А на прохання молоді батюшка заспівав також, звісно ж у властивій лише йому манері, відому композицію з репертуару гурту “Океан Ельзи” – Ще мить…

З “фаворівцями” поспілкувалася і член редколегії молодіжного православного журналу “Отрок” Юлія Комінко, яка прибула на цьогорічний “Фавор” із Києва разом з отцем Олександром Клименком. Вона, зокрема, торкнулася теми про те, що може засвідчити Православна Церква сучасному світу.

“Насправді Православ’я – це, я не побоюся цього слова, справді надзвичайно фантастична річ. Воно дозволяє вийти за межі цього світу, звільнитися від його суєти та негативу. Адже воно говорить про вічне”, – зауважила Юлія Комінко.

Вечірня ватра розпочалася із відзначення переможців туристичного та ігрового квестів, які відбувалися вдень. По тому знову розглядалася тема “мудрість пісні”.

Першою піснею, яку обговорили священники та молодь була народна італійська пісня “Alla Fiera dell”Est – На східному базарі”. У ній йдеться, що батько за два гроша купує дитині мишу. Її, своєю чергою, з’їдає кіт, якого кусає пес, якого б’є палка, яку спалює вогонь, який гасить вода. Воду випиває бик, бика вбиває різник, за яким приходить ангел смерті. Але над ангелом смерті є Господь – таким є фінал пісеньки. Отож, як наголосив отець Павло Чамахуд, у цій простій та ніби жартівливій пісеньці закладений глибокий філософський зміст, що над усім світом стоїть Бог.

Другою піснею стала напівжартівлива, вже українська сучасна пісенька “Охрана-Отмена”. Вона розповідає про те, як дівчина дізнається про те, що їй зраджує хлопець. Власне зі слів пісні можна зробити висновок і про те, що й чоловік зраджує жінку. Отож, пісня викликала доволі серйозні обговорення.

“Блуд є гріхом, і страшно, коли відбувається подружня зрада, внаслідок якої розпадається сім’я. Це, що найстрашніше, дуже негативно відбувається і на дітях. Тому, Божих заповідей та церковних настанов слід дотримуватися і заради власного майбутнього”, – наголосив спікер фестивалю протоієрей Михаїл Анісімов.

Відповідаючи на запитання молодих людей, отець Михаїл наголосив на однозначній недопустимості будь-якої “толерантності” до розпусти та содомського гріха, що на жаль має місце в сучасному світі.

До слова, молодих людей цікавило і питання як можна протистояти одноліткам, коли вони наполегливо пропонують вжити алкоголь, закурити цигарку, та навіть спробувати наркотик. Як зауважив отець Михаїл Анісімов, однозначно слід відмовлятися, хоч як би це не було важко психологічно.

“Просто треба робити це із любов’ю”, – наголосив священик. Між іншим, як зауважила одна з дівчат, у цьому контексті дуже позитивним є те, що в сучасній практиці Української Православної Церкви існують такі речі як православні «молодіжки», молодіжні табори та фестивалі, та недільні школи при храмах. Адже саме це дозволяє православним молодим людям легко знайти однодумців, спілкуватися з ними, та цікаво проводити час у їх товаристві.

Між іншим, мали місце й виступи арт-груп  учасників фестивалю. До слова, одна з них навіть презентувала комедійну міні-виставу на тему листів, які, за встановленим на фестивалі звичаєм, щовечора зачитував “поштар” фестивалю Роман Лех.

Останній повноцінний день проведення єпархіального молодіжного фестивалю “Фавор”, п’ятниця 19 липня, залишив його учасниками справді незабутні враження. Першу половину дня вони насолоджувалися відпочинком на лоні природи, а найцікавіше чекало на нах у другій половині дня.

“Символізм і містика у Православній Церкві”, – такою була тема, на яку із молоддю поспілкувався викладач літургіки ВДС протоієрей Олександр Колб. Священик розповів, що не лише богослужіння, але й храмова аріхтектура та багато інших речей у Православній Церкві сповнені глибокого духовного символізму. При чому ця традиція сягає ще першохристиянських часів. Так, до прикладу, якір у перших християн був символом надії, до слова, і нині однією з найпоширеніших форм храмового будівництва є зведення будівлі церков у формі корабля – символ того, що Церква як “корабель” веде вірних крізь житейське “море” до Царства Небесного.

“Що ж до містики, то у православному розумінні цього слова, нею є безпосереднє спілкування із Богом. Молитва не до ікони, а до Того, хто на ній зображений. Між іншим, у Православ’ї ісує ціла наука духовного життя, яка називається ісіхазм, від грецького слова “ісіхія”- тиша, спокій”. Вона виникла у середовищі монахів і яскравим представником цієї течії був святитель Григорій Палама. Вона передбачала молитву та аскезу, що вели до обоження людини вже в цьому житті. Отже Православ’я веде нас до Бога і має в наявносту дуже багато корисного. А, на жаль, нині багато наших людей шукають істину десь в інших релігіях, в будизмі, індуїзмі, тощо”, – зауважив отець Олександр.

Він також відповів і на запитання молодих людей стосовно різних аспектів церковного життя. Молоді люди дійсно мали можливість дізнатися багато цікавого про те, що, до прикладу, символізують собою хресне знамення, облачення та навіть повсякденний одяг священнослужителів.

Вже ввечері настоятель Свято-Хрестовоздвиженського храму селища Колки протоієрей Олександр Білінський прочитав лекцію про те, як не наразитися на небезпеку маніпулювання своєю свідомістю при користуванні певними інтернет-ресурсами та соцмережами.

А після вечірніх молитов відбулося найголовінше дійство цього дня – закриття цьогорічного православного молодіжного фестивалю “Фавор”.

Загони представили на сцені дотепні сценки, у тому числі і на тему відпочінку на “Фаворі”, співали пісенні композиції, як естрадні та авторські.

Гарного настрою додав і виступ сімейного дуету Романа та Інни Романюків з селища Колки, які проспівали кілька популярних українських пісень.

Не обійшлося, звісно, і без цікавої теми. Спікер фестивалю протоієрей Михаїл Анісімов ознайомив “фаворівців” із такою відомою технологією маніпуювання суспільною свідомістю як “вікно Овертона” –  концепцією меж допустимого спектру думок в публічних висловлюваннях щодо різноманітних питань. Як пояснив отець Михаїл Анісімов, насправді ця технологія є вкрай небезпечною. Як пояснив він, з її допомогою можна випавдати що завгодно, зокрема, одного прекрасного дня легалізувати…канібалізм.

До прикладу, спочатку хтось один висловлює неприпустиму з точки зору суспільної моралі думку. Але з часом її починають активно обговорювати, першою чергою – у ЗМІ, з’являються, спочатку нечисельні, прихильники позиції, яка не сприймається широким загалом. Своєю чергою, цій негативній речі вишукують ніби об’єктивні виправдання. До прикладу, те, що сьогодні є неприпустимим, можна було робити у давнину, або те, що у повсякденні є жахіттям і злочином, допускається у “форс-мажорних” випадках. З часом до теми суспільство звикає, обговорює її. Соціум навіть поляризується у думках  щодо того, що раніше засуджувалося усіма, тобто кількість прихильників того, що раніше засуджувалося усіма, зростає. Врешті-решт, те, що раніше було неприпустимим стає звичайним і нормальним для більшості явищем, а ті хто його засуджують сприймаються як “відсталі та нетолерантні” люди, що “виступають проти прав людини”. Ось так той самий канібалізм може, з плином часу, зі страшного і моторощного явища стати правом окремих людей, яке слід усім поважати. До слова, як зауважив священик, саме таким чином у сучасному західному суспільстві змінилася думка стосовно содомського гріха (статевих збочень). Але така “толерантність” несе за собою велику небезпеку.

Отож,  для того, щоби не стати жертвою такого “вікна Овертона”, душпастир порадив молодим вірянам бути твердими у сповіданні Православної віри та дотримання норм християнської моралі. “Тому, читайте Святе Письмо, особливо Євангеліє. І знайте, що якщо ви не будете намагатися любити і прощати як Христос, не будете будувати своє життя на Його настановах, одного прекрасного дня ви зможете стати жертвою тих технологій, про які я вам щойно розповів”, – підсумував священик.

Після цієї дискусії, яка, власне і підсумувала тему цьогорічного фестивалю “Християнство в час сучасних інформаційних технологій”, знову продовжилася своєрідна концертна програма закриття фестивалю. Так колківчанка Вікторія Наглюк продекламувала власну поезію присвячену фестивалю “Фавор”,  ділилися враженнями й інші учасники.

А завершилося все світловим шоу на сцені та справжнім фейерверком на узбережжі озера Тросне, який, до слова, спалахував під музику Державного Гімну України.

Молоді люди ще довго не розходилися, сиділи біля вогнища, переглядали фото, що закарбували ці незабутні 5 днів фестивалю та просто спілкувалися.

А в суботу 20 липня, голова Молодіжного відділу Волинської єпархії ієромонах Ілля (Вишневський) звершив подячний Молебень за успішне проведення цьогорічного православного молодіжного фестивалю “Фавор”.

“Дякую усім, хто приїхав сюди і бажаю, щоби ви і надалі зберігали ту духовну наснагу, яку ви отримали тут”, – зауважив отець Ілля.

“Ісус Христос вчора і сьогодні і во віки Той же”, – сказав святий апостол Павло. І, як показав цьогорічний молодіжний фестиваль, Він залишається Богом і Спасителем і для сучасного “покоління Z” – молоді, що живе у світі Instagram, Facebook, та інших новітніх інформаційних технологій. До слова, інформацією та враженнями про фестиваль його молоді учасники залюбки ділилися за допомогою вищеназваних засобів, що не заважало їм при цьому щодня читати Євангеліє.

Костянтин Олексюк

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *