Керівник Волинської дирекції Укрпошти: про «поштове рабство», корупцію та семимильні кроки до успіху (ФОТО)

Поляк намагався перевезти через «Устилуг» транквілізатор
26.10.2017
Вчора у Луцьку народилося 7 діток
26.10.2017
Показати всі

Керівник Волинської дирекції Укрпошти: про «поштове рабство», корупцію та семимильні кроки до успіху (ФОТО)

Публічне акціонерне товариство «Укрпошта» гордо носить звання національного оператора поштового звязку та головної пошти країни. Утім, зростання конкуренції на ринку поштових послуг та виклики часу змушують Укрпошту долати нові перешкоди, зціпивши зуби та відбиваючи зазіхання конкурентів на першість. Про сьогоденні позиції Укрпошти на Волині, впровадження нового та сподівання – у розмові «Волинської правди» з директором Волинської дирекції Укрпошти Іваном Шевчуком. 

Іване Олександровичу, знаю, що раніше Ви працювали у Рівненській дирекції Укрпошти. І лише з березня цього року очолюєте Волинську дирекцію. Можете вже зробити певні порівняння у роботі цих двох організацій?

– Рівненщину і Волинь у поштовому розрізі можна назвати майже однаковими. На Волині, щоправда, на 20 відділень більше, а кількість працівників майже рівна.

Зізнаюся, що на Волині мені з колективом дуже пощастило. Я маю можливість працювати із класними людьми, які знають, що роблять і що хочуть зробити. Направду, Волинська дирекція Укрпошти унікальна людьми! Тільки от за багато років роботи в пошті вони часто бачили керівників, які приходили і просто розкрадали наше підприємство, тому з часом зневірилися у тому, що позитивні зміни можливі. Люди чули багато брехні і порожніх обіцянок. І це розчарування важко здолати. Працюємо над цим не словом, а ділом.

– У березні, коли Ви стали очільником Волинської дирекції Укрпошти, у деяких місцевих ЗМІ з’явилася інформація про те, що, мовляв, конкурс на заміщення цієї посади був непрозорим. Писали, що Ви узагалі не були учасником конкурсу, але виграли його. Прокоментуйте цю ситуацію.

– Я був учасником конкурсу на посаду директора у Рівненській дирекції. Згодом генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський прийняв рішення зарахувати мене до кадрового резерву. А вже із кадрового резерву мене призначили на посаду керівника Волинської дирекції. Конкурс був абсолютно прозорим. Участь брали понад 40 людей.

– Чи встигли познайомитись з керівництвом області?

– Так, відразу після призначення познайомився з головою Волинської ОДА Володимиром Гунчиком, який під час розмови застеріг від можливих корупційних діянь і участі в політичних процесах. Оскільки настанови голови ОДА на 100 відсотків співпадали з настановами генерального директора Ігоря Смілянського та моїми переконаннями, – так і працюю.

– З чого узагалі почався Ваш так званий «поштовий шлях»?

На пошті працюю  майже 6 років. До того працював у Рівненській ОДА заступником начальника управління державної служби. Під час роботи в управлінні мене запросили до Рівненської дирекції Укрпошти на посаду заступника директора з технічних питань, я погодився. Робота була цікавою, зарплата суттєво вищою, ніж на попередньому місці роботи. За той період було багато зроблено, і я можу відкрито дивитися в обличчя усім, з ким довелося працювати.

– Про високі зарплати керівництва Укрпошти і тепер чимало розмов…

– Висока зарплата – один з факторів чесної та відповідальної роботи. Так, наш топ-менеджмент має високі зарплати, але тепер, крім зарплат, у підприємства вистачає грошей і на закупівлю техніки, і на оновлення матеріально-технічної бази. При низьких зарплатах попередніх команд Укрпошта не закуповувала, наприклад, принтерів 4 роки, ручки та папір працівники змушені були купувати за власні кошти.

Тепер же у нас в Луцьку на відділеннях – усі старі комп’ютери і принтери повністю замінили на нові, в райцентрах теж. Нещодавно ми отримали новий вантажний автомобіль «Фотон» з гідробортом. До кінця року маємо отримати ще декілька автомобілів.

– Не так давно на Волині у ЗМІ була поширена тема так званого «поштового рабства». Листоноші скаржилися на важку роботу, маленьку зарплатню і скорочення. Яка зараз ситуація? Скорочення тривають і чи будуть у перспективі?

– Наразі скорочувати виробничий персонал не плануємо. Як представник ЗМІ, Ви, можливо, знаєте, що з кожним роком в Україні падають тиражі видань. Завантаженість сільського відділення у місяць складає приблизно 4 посилки і до 40 листів. Тож традиційної для листонош роботи направду стало менше.  Тому, відповідно до ситуації, ми й переводили людей на 0,7 ставки чи півставки, залежно від того, наскільки зменшувався об’єм роботи. Деякі відділення доводилося переводити на трьохденний чи чотирьохденний робочий тиждень.

Зараз на Волині – 2100 працівників Укрпошти. До кінця року плануємо скоротити приблизно 80 людей адміністративно-управлінського персоналу. Це не будуть листоноші чи начальники відділень. У нас забагато керівників в апараті управління.

– Ви озвучили, що роботи у листонош меншає. Але як тоді мотивуєте людей залишатися в Укрпошті, якщо, відповідно, і грошей теж меншає?

– Укрпошту не фінансує державний бюджет, ми заробляємо самостійно. У липні цього року впровадили систему фінансової мотивації. Дієво вона запрацювала вже десь у вересні. Люди відчули, що це означає: хто більше працює, той більше отримує. Ті, хто прагне заробити більше, заробляють більше. Забезпечуємо працівникам «білу» зарплату, доплати, пільги, передбачені законодавством.

Для прикладу: раніше за реалізацію товарів народного споживання листоношам доплачували 5% від суми реалізації, цей відсоток збільшили до 7,5%.

При реалізації страховок (а цим ми теж займаємось, і доволі успішно) наші оператори і листоноші також мають можливість отримати додатковий дохід. Найсумлінніші працівники, завдяки продажу страховок, додатково до зарплати заробляють до 700-800 гривень на місяць.  Наразі ця послуга є затребуваною, за нею звертаються багато людей, тому йдемо назустріч клієнтам, даючи можливість оформити обов’язкову «Автоцивілку» (чи інший поліс) просто таки у відділенні зв’язку,  без відвідування страхової.

Крім того, ввели мотивацію за виконання плану. Якщо відділення виконує план на 85% і більше  люди отримують премію. І якщо ще у вересні цю мотивацію отримував лише начальник відділення, то зараз – і його заступники, і оператори, і листоноші. Тобто якщо команда спільними зусиллями виконала план, то вся команда отримала винагороду.

Наразі набираємо людей для впровадження інших наших послуг, крім поштових. І можемо визнати той факт, що до нас ідуть працювати навіть від конкурентів.

Тому маємо дуже амбіційні плани. Хочемо зробити так, щоб державне підприємство «Укрпошта» було зразковим, прибираємо корупційні схеми, мотивуємо людей заробляти більше. Хочемо, щоб наші працівники відчували себе захищеними.

Зауважу, що в Укрпошті ніхто і ніколи не вчив людей сервісу та продажам. Сьогодні ж маємо у штаті двох тренерів, прагнемо, щоб працівники вміли продавати послуги, спілкуватися з клієнтами і нарешті навчилися посміхатися. Укрпошта має жіноче обличчя і дуже хочеться, щоб це обличчя було усміхнене.

– До речі, про посмішку. Нещодавно усі заголовки в ЗМІ майоріли інформацією про те, що з Укрпошти звільнятимуть тих, хто не посміхається. Це прозвучало на центральному рівні. А Ви вже почали впроваджувати такий менеджмент тут, на Волині?

– Я б не сприймав цю фразу аж так буквально, хоча дуже хотілося б, щоб клієнт, прийшовши у поштове відділення, дійсно зустрічав усміхненого оператора. Звичайно, на сьогодні, згідно з законодавством, грубість чи хамство на робочому місці не є мотивом для звільнення. Проте намагаємось боротися з цим, гарний настрій важливий не менше хорошого сервісу.

– На щастя, посмішку працівників можна мотивувати і іншими речами. Ви про них вже трохи сказали раніше.

– Так, направду. І мені сьогодні дуже приємно, що дівчата на відділеннях вже починають боротися за клієнтів. Вони розуміють: якщо надаватимуть якісні послуги і будуть привітними  клієнт повернеться знову.

– Слоган Укрпошти – «Головна пошти країни». Але зараз чимало нових поштових сервісів. Як Укрпошта на Волині почуває себе у конкурентному полі?

– Так, конкурентів у нас багато. Проте маємо й свої конкурентні переваги.

Наша сильна сторона – вигідні тарифи. Наприклад, ціни на посилки маємо приблизно на 30-40% нижчі, ніж у конкурентів.

Друга перевага – мережа. Такої мережі, як в Укрпошти, не мають всі наші конкуренти разом взяті. На сьогодні на Волині є 462 відділення поштового зв’язку Укрпошти, у всіх наших конкурентів разом – приблизно 150. Третя  наявність вибору для клієнта, якою саме доставкою скористатися. Ми – єдина компанія, яка пропонує і середньострокову бюджетну доставку (Стандарт), і прискорену (Експрес), і відправлення, яке можна оформити, оплатити та упакувати вдома за принципом «все, що помістилось в коробку», без зважування (Смартбокс).

Аби бути конкурентоздатними, намагаємося впроваджувати необхідні для бізнесу сервіси. Так, запустили прикладний програмний інтерфейс (АРІ) для корпоративних клієнтів, який значно спрощує оформлення відправлень та заощаджує час. Клієнт дистанційно отримує усі супровідні документи, штрихкодовий ідентифікатор та розраховану вартість відправлення. Тобто програмне забезпечення дозволяє нашим корпоративним клієнтам просто із свого приміщення відправляти посилки Україною.

Унікальний продукт, якого немає в жодного з конкурентів, – «SmartBox». На Волині  почнемо пропонувати його клієнтам вже в кінці цього місяця. Це коробки різного розміру, які можна заповнювати і відправляти без зважування, пакувати в них стільки, скільки ввійде. Такий формат вигідний, наприклад, для тих, хто торгує через інтернет і часто відправляє посилки поштою. Зауважу, що різниці, чим саме смартбокси будуть наповнені (вовною чи металевими запчастинами) немає. Деякі наші клієнтами вже цим зацікавилися і чекають старту.

Тобто намагаємось рухатись в бік перетворення Укрпошти на сучасну, клієнтоорієнтовану та конкурентноздатну компанію.

– Ви вже говорили про фінансові навантаження. Що будете робити, аби їх зняти, окрім того, що звільните частину адміністративно-управлінського персоналу?

– Працюємо і в цьому напрямку. Мали проблеми нераціонального використання коштів (в тому числі на пальне) та робочого часу через розташування чотирьох складів в різних локаціях Луцька. Зараз всі ці склади розташовані в одному місці – на вулиці Зв’язківців, де автобаза. У приміщенні складу зробили ремонт. Закуповуємо пересувну рампу, щоб можна було швидше завантажувати/вивантажувати товари.

Раніше майно Укрпошти часто здавали в оренду за «смішними» цінами: приблизно у 4 рази дешевше від ринкової вартості. Та й з тієї суми ми отримували лише 30%, а 70% отримував Фонд Держмайна як орендодавець.

Наразі ж на підприємстві відбулася корпоратизація. Плануємо власну нерухомість,  яку не використовує компанія, здавати в оренду  через електронний майданчик ProZorro.Продажі. У Луцьку це буде 4 об’єкти, в районах – приблизно 18.

Попередньо порахував, що у рік з того майна, яке здаватимемо, можемо мати до 4-х мільйонів чистого прибутку.

– Укрпошту, на жаль, досі асоціюють із довготривалою доставкою відправлень. Проте знаю, що існує у вас і послуга прискореної доставки – «Укрпошта Експрес». На центральному рівні прогнозували, що саме ця послуга дасть можливість збільшити доходи підприємства. Ці очікування вже виправдані?

– Так, з 1-го травня ввели в дію нові види доставки «Укрпошта Стандарт» та «Укрпошта Експрес». Експрес-відправлення передбачає доставку межах обласного центру за 1 день, у межах області та між обласними центрами – до двох днів, а у межах України – максимум за 4 дні. «Стандарт» – розрахована на споживачів, для яких важлива, насамперед, ціна, а не швидкість доставки: стандартна доставка здійснюється упродовж 3–6 днів за тарифами, дешевшими від тарифів «Укрпошти Експрес» приблизно на 20 %.

У перший місяць, коли ми диференціювали ці послуги, спостерігали невеликий спад у відправленнях.  Проте  за два місяці клієнти призвичаїлися, оцінили тарифні переваги. І сьогодні вже спостерігаємо суттєве зростання попиту на ці послуги, а відтак – і збільшення доходів.

– Які ще послуги надає державне підприємство?

– Фінансові. Це  доставка пенсій, соціальних виплат. Зокрема, ми доставляємо виплати навіть у найбільш віддалені населені пункти, де немає жодного банку, державного чи приватного, і, крім нас, ніхто не в змозі цього зробити.

Крім того, Укрпошта здійснює грошові перекази (як Україною, так і міжнародні), а зайшовши на сайт компанії, можна сплатити комунальні чи інші послуги (мобільний зв’язок, кабельне телебачення і таке інше) онлайн.

Надаємо унікальну послугу переказу коштів «З картки додому», коли відправник може в декілька кліків направити кошти з банківської картки адресату, у якого її нема. Кошти прийдуть на указане відділення зв’язку або їх принесе на домашню адресу отримувача листоноша, в залежності від обраної опції.

Також,  як відомо, займаємось  торгівлею. Це, переважно, товари продуктової групи, побутова хімія. Іноді  в маленьких населених пунктах  відділення Укрпошти є для місцевих мешканців і поштою, і банком, і магазином. Хочу зауважити, що з приходом нової команди в Укрпошту не тільки знищили велику кількість корупційних схем, а й налагодили прозорий процес закупок, що дало можливість встановити конкурентні ціни на товари, іноді – менші, ніж в магазинах.

Загалом же Волинська дирекція – на четвертому місці за виконанням плану доходів в Україні. Ми ще не №1, але дуже цього хочемо, тому вперто до цього йдемо.

– Ви сказали про торгівлю, фінансові послуги, відправлення посилок. Але досі у нашій розмові – жодного слова про те, з чим асоціюється традиційна пошта, – листи. Узагалі традиційне листування ще живе? Чи його повністю витіснили електронні технології?

– На жаль, з кожним роком люди листуються менше і менше. Ті листи, які ми пересилаємо, це, зазвичай, ділова кореспонденція. Особистих – дуже мало і це сумно. Але ми з колегами вирішили відроджувати цю традицію, оскільки жоден електронний лист не дає таких емоцій, як довгоочікуваний паперовий лист у поштовій скриньці.

Тому під час масових заходів у Луцьку облаштовували просто у центрі міста локацію, звідки можна було відправити лист своїм рідним чи знайомим. А ще там був цікавий бонус: ми знайшли у своїх складах так звану сургучницю, тому листи прикрашали сургучні печатки, як у стародавні часи.

Одного разу влаштовували таку «виїзну пошту» під час джазового фестивалю. Тоді це особливо «зацінила» польська делегація, представники якої відправили до Польщі, мабуть, із чотири десятки листів. Напередодні ми виготовили марку із логотипом джаз-фесту, яку кріпили до листів. Людям це дуже сподобалося, тому будемо продовжувати звертатись до епістолярного жанру та традиційного листування.

До речі, набирає популярності і послуга із виготовлення власної поштової марки. З цим до нас може звернутися кожен охочий. Це може бути власне зображення, логотип фірми тощо.  Марки виготовляють на поліграфічному комбінаті, як і марки Укрпошти, тому їх неможливо підробити. Сьогодні ця послуга популярна серед бізнесу. Власна марка дорожча приблизно на 40%, ніж звичайна, але останнім часом її замовляють все частіше, особливо – випускники шкіл.

– Опалювальний сезон – на старті. І ще на початку вересня центральні ЗМІ «сколихнула» інформація про те, що Укрпошта отримала ліцензію на поставки природного газу. Всі дивувалися дисонансу, викликаного словами «пошта» і «газ». Розкажіть про цю ситуацію.

– Ліцензія потрібна для того, щоб компанія могла самостійно постачати газ своїм відділенням. Отримали ліцензію, закупили дешевше газ і будемо платити лише «Укртрансгазу» за транспортування газу із сховищ до наших котелень. Раніше ми мали реальну проблему із тим, що працівники і клієнти мерзли у поштових відділеннях. Цього року плануємо бути в теплі.

– Що скажете на завершення розмови?

– Скажу лише, що Укрпошта  рухається до успіху семимильними кроками. Для прикладу, доходи Волинської дирекції за 9 місяців цього року у порівнянні з доходами за 9 місяців минулого року зросли на 132%. Ми маємо фундаментальну базу для розвитку. Впевнений:  Укрпошта буде крутою! Я бачу, скільки зусиль до цього докладає генеральна дирекція і як впевнено до цього йде вся команда. Ми ж на місцях, маючи такий орієнтир, не відстаємо і прагнемо впровадження дієвих та результативних змін.

Спілкувалася ІВАННА РУДИШИН

 

5 Comments

  1. […] це в інтерв’ю «Волинській правді» розповів директор Волинської дирекції Укрпошти Іван […]

  2. Оля сказав:

    Яку дурні раби,ще ідуть туди працювати – це українці. А воно сидить кривляється від жиру.За 500 тисяч зарплати можна кривлятися.Але не забудь олігарх,що на цьому світі непотрібно нічого. І з собою ти нічого не візьмеш, а перед Богом даси відповідь за все: не відкрутишся і не відкупишся.

  3. […] це в інтерв’ю “Волинській правді” розповів керівник Волинської дирекції […]

  4. Сонька сказав:

    Про скорочення: минулого тижня була нарада і працівникам сортувального відділу ЦПЗ 4 міста Ковель вручили бумажки, два місяці працюєте а там Допобачення ! Я уявляю що буде з листоношами з нового року! Як не ставки зріжуть то також скоротять! Ось така правда, а не пусті слова керівництва!!!!!!!

  5. М сказав:

    ІВАННА РУДИШИН – коза, ти можеш хоча б прізвище співрозмовника вказати……

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *